Overskuelig træning for en uoverskuelig kropsforfatning

Overskuelig træning, er jeg klar over, kan ligge på mange forskellige niveauer. For mit eget vedkommende er barren her ret lav. Faktisk helt nede i ankelhøjde. Så træning, som jeg synes er overskuelig, er altså på et niveau, hvor jeg vil påstå, at alle kan være med.
For noget må der gøres, det er ganske klart, ellers bliver min krop kun tungere og slappere og det er jeg egentlig rigtig træt af udsigten til. Da jeg forrige weekend var på sommerhustur med nogle veninder, var der en, der havde taget en kettlebell med, fordi hende og en af de andre, var i gang med et 7-ugers træningsprogram, som de faktisk synes virkede rigtig lovende og resultatgivende. De fik faktisk talt så godt om hele konceptet og tankerne bag, at min anden veninde og jeg besluttede os for også at kaste os ud i et 7-ugers program. Hvilket selvfølgelig også betød øjeblikkelig webshopping over sommerhusets wifi-forbindelse, af det udstyr vi skulle bruge til projektet. Noget Jesper rystede en del på hovedet over, da jeg begejstret kom hjem og fortalte om det, og han mente det var en meget typisk kvindeting. Men man skal som bekendt ikke gå ned på udstyr.
Det vi havde brug for var selvfølgelig bogen, Skyhøj forbrændning med hele træningsprogrammet, konceptet osv. Og så et par Kettlebells, der, udover din egen krop, er det eneste træningsudstyr du skal bruge. Jeg fandt nogle vildt billige kettlebells hos Nettofitness, til bare 135 kr. stykket. Nu er jeg ganske vist ingen garvet fitnessudstyrs-shopper, men en hurtig søgen rundt på nettet, synes jeg giver en meget god fornemmelse af, at det er en ret god pris. Service og levering var der heller intet i vejen med.
Nu er jeg (vi) godt i gang med uge 2, og jeg har stadig den største gejst og tiltro til programmet. Det bedste af det hele er, at det drejer sig om 15 minutters træning 4 dage om ugen - og det er nok. Og det kan gennemføres hjemme på eget stuegulv i dine allerbedste og måske knapt så klædelige joggingbukser. Hep! Det er da til at overskue.
Tanken bag det hele, er nemlig, hellere lidt, men godt i det lange løb end vildt meget i en kortere periode og så intet resten af tiden. Og det er virkelig en trænings-lommefilosofi, der taler til noget i mig.
...men jeg er i den grad også til fals for letoptagelige pep-talks.
Andre der har været eller er i gang med Skyhøj forbrændning og har gode (eller dårlige) erfaringer med den?

Indlægget indeholder affiliate link. 

Få det hele med Facebook - Bloglovin' - Instagram

Ingen kommentarer